Am 4.Mai 2012 machte mit der HANJIN SOOHO das bisher größte Containerschiff der koreanischen Reederei HANJIN

x Am 4.Mai 2012 machte mit der HANJIN SOOHO das bisher größte Containerschiff der koreanischen Reederei HANJIN auf seiner Jungfernreise im Hamburger Hafen fest. Die Abfertigung des Großcontainerschiffes mit einer Stellplatzkapazität von 13.100 TEU (20-Fuß-Standardcontainer) erfolgte am Eurogate Container Terminal Hamburg (CTH). Die HANJIN SOOHO – benannt zu Ehren des 2006 verstorbenen Chairmans der Hanjin Shipping Gruppe Sooho Cho – ist 366 Meter lang, 48,20 Meter breit und verfügt über 800 Anschlüsse für Kühlcontainer (Reefer). Damit ist die HANJIN SOOHO das erste von neun 13.100-TEU-Neubauten, die von HANJIN im gemeinschaftlich mit den Partnern der CKYH-Allianz organisierten Fernost-Europa-Dienst NE-6 eingesetzt wird.

Gemeinsam mit Werner Vießman aus der Nautischen Zentrale, Jong-Man Hong, Managing Director Europe, Patrick Won, Country Manager Germany, sowie weiteren Repräsentanten der Reederei HANJIN SHIPPING und Thomas Eckelmann, Emanuel Schiffer und Peter Zielinski von der EUROGATE Geschäftsführung wurde dem Kapitän der HANJIN SOOHO, Dosun Han, anlässlich des Erstanlaufs die Plakette mit dem Admiralitätswappen des Hamburger Hafens überreicht. Die HANJIN SOOHO wird im wöchentlichen Europa-Fernost-Containerdienst NE-6 eingesetzt, der von HANJIN gemeinsam mit COSCO, K-Line und YANG MING betrieben wird. Die vier Reedereien bedienen mit dem NE-6 Dienst in einem 77 Tage dauernden Umlauf die Häfen Hamburg, Rotterdam, Le Havre, Algeciras, Singapur, Hongkong, Xingang, Kwangyang, Busan, Shanghai, Yantian, Singapur, Algeciras und Hamburg. Im Containerverkehr des Hamburger Hafens mit Asien wurden im Jahr 2011 insgesamt 5,2 Millionen TEU umgeschlagen. „Die anstehende Fahrrinnenanpassung der Unter- und Außenelbe wird Hamburgs Attraktivität als europäischer Hubport für Großschiffe wie die HANJIN SOOHO weiter stärken“, sagt Patrick Won.

13,000 TEU Containership “Hyundai Together” Calls on Port of Hamburg

By gCaptain Staff On HYUNDAI TOGETHER at HHLA Container Terminal Altenwerder, image (c) HHLA Successful start: On her maiden voyage to Hamburg, the Hyundai Together was the first ship with a carrying capacity of 13,000 standard containers (TEU) to be handled at Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) Container Terminal Altenwerder. The container megaship, which was put into service in February, will operate on the G6 Alliance’s new Loop 4 between Asia and Europe. At the weekend, a container ship with a carrying capacity of 13,000 standard containers (TEU) was handled at HHLA Container Terminal Altenwerder (CTA) for the first time. The Hyundai Together, owned by the South Korean shipping company Hyundai, will operate on Loop 4 between Asia and Europe.  This is a new service from the G6 Alliance, founded at the end of 2011. Five out of the six services between Asia and Northern Europe offered by this group of shipping companies call at Hamburg and will be handled at the CTA. “Thanks to its high degree of automation and its efficient processes, the CTA is designed to handle large container ships,” said CTA Managing Director Oliver Dux. “We are especially pleased that by handling ships with a carrying capacity of 13,000 TEU, we can demonstrate our efficiency and high degree of productivity.” The CTA, considered as the world’s most modern container terminal, celebrates its ten-year anniversary this year and has regularly seen ships with a capacity of more than 10,000 TEU calling. The Hyundai Together came in on Saturday morning at around 3 a.m. and left the Port of Hamburg yesterday afternoon. When calling at port, around 60,000 tons of cargo were handled. On Saturday, harbour master Jörg Pollmann presented Captain Loukas Konstantinidis of the Hyundai Together with the admiralty plaque of the Port of Hamburg to mark the maiden call of the ship. At 366.5 metres long and 48.2 metres wide, the Hyundai Together is only 30 meters shorter than the world’s largest containership, the Emma Maersk, and is the first of eight 13,000 TEU ships ordered by Hyundai to be delivered. The Hyundai Tenacity and Hyundai Smart, the next two 13,000 TEU ships awaiting delivery, will also call at the CTA while sailing Loop 4. Other ships operating on this loop belong to the shipping companies APL and OOCL, who together with Hyundai, Hapag-Lloyd, Mitsui O.S.K. Lines and Nippon Yusen Kaisha form the G6 Alliance. In 2011, the Asian shipping region accounted for almost 60% of HHLA’s container handling. This underscores the region’s importance for HHLA. It is on these routes in particular that many of the Ultra Large Container Ships (ULCS) – container mega-ships with a carrying capacity of more than 10,000 TEU – are deployed. Last year, almost 300 ULCS called at the Port of Hamburg. At HHLA’s terminals, the largest container ships can be efficiently discharged and loaded.

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1953 das Licht der Welt in Stuttgart erblickt bis 1962 Stuttgart ab 1963 bis 1970 Bayerrn ( genauer Mittelfranken Lauf/Peg.) Schule ab 1970 Norden Lehrjahre sind keine Herrenjahre Matrose HAPAG 1976 AK 19 86 AM FHSR ( heute STW 95 unbeschränkt) 1992 -1997 Staukoordinator Abteilungleiter Reedereien Rheintainer Transglobe 1997 - Schleusenmeister, den es immer noch seefahrtsmässig in den Finger juckt, wenn er seine Kollegen fahren sieht, inzwischen auch wieder selbst fährt übergangsweise Fähre und ehrenamtlich Dampfschlepper Hamburger Hafen Museumshafen Övelgönne