Das Ocean Race endet im Juni nach insgesamt neun Etappen und zehn Hafenrennen im irischen Galway.

Mar Mostro" gewinnt 5. Etappe im Ocean Race

07.04.12
Der fünften Etappe beim Ocean Race mussten viele Yachten Tribut zollen. Foto: Paul Todd, DPA
Die amerikanische Yacht "Mar Mostro" hat die fünfte und längste Etappe im Ocean Race gewonnen. Zur Crew des Bootes gehört der einzige deutsche Teilnehmer bei der Regatta, Michael Müller aus Kiel. Skipper Ken Read und seine Crew konnten auf dem Teilstück vom neuseeländischen Auckland in Neuseeland ins brasilianische Itajaì die Führung vor der spanischen "Telefónica" knapp behaupten. Nach 19 Tagen und 19 Stunden auf See erreichte das Schiff um 21.09 Uhr deutscher Zeit den Hafen. Die "Telefónica" segelte wenige Minuten später über die Ziellinie. Die "Mar Mostro" hatte die Führung auf der 6700 Seemeilen langen "Königsetappe", nachdem der bis dahin vorne liegenden französischen "Gourpama" der Mast gebrochen war. Abu Dhabis Racing und die chinesische "Sanya" hatten auf dem Teilstück aufgegeben. Die "Camper" vom Team New Zealand und die "Groupama" steuerten die chilenischen Häfen Puerto Montt und Punta del Este an. Dort sollen die Boote repariert werden. Anschließend wollen beide Crews die Etappe zu Ende segeln. Das Ocean Race endet im Juni nach insgesamt neun Etappen und zehn Hafenrennen im irischen Galway.
 

Too Close to Call Between Puma and Telefónica, Azzam Hitches a Ride on a Cargo Ship [VIDEO]

By Rob Almeida On April 6, 2012 httpv://www.youtube.com/watch?v=FRr7L19PDYA&feature=player_embedded , Brazil on Saturday, April 7.  They expect to arrive around April 16, in time for the Itajai In-PorAbu Dhabi’s Volvo Ocean Race entry, Azzam, is in the Chilean port of Puerto Montt today preparing their 70-foot yacht for a departure to Itajaít Race. The team retired from Leg 5 at 1000 UTC on April 2 after skipper Ian Walker conceded that damage to the mid-section of the port side of Azzam sustained in the Southern Ocean put the boat and team in jeopardy. “It’s a sizeable portion of the boat, it’s nearly three, four metres long, 600 to 700 millimeters wide, so it’s going to entail cutting the inside skin off and the core that’s failed,’’ Morgan said. “We’ve got new core being made, it’s thermo core with the correct shape, we’ll stick that in and reconstitute the inside skin on top. Meanwhile, racing as fast as they can up the east coast of South America in an all out sprint to the finish are Telefónica and Puma.   PUMA's Mar Mostro buries its bow in wave. PUMA Ocean Racing powered by BERG during leg 5 of the Volvo Ocean Race 2011-12, from Auckland, New Zealand, to Itajai, Brazil. (c) Amory Ross/PUMA Ocean Racing/Volvo Ocean Race Parked at a dock over 400 miles away from the leaders Groupama and Puma only a few days ago, Telefónica has staged an incredible comeback while race leader Puma found themselves on the wrong side of pressure.  Routing models show both boats to arrive at the finish line at nearly the same time. Via VolvoOceanRace.com PUMA media crewmember Amory Ross said while the leaders were concerned about Telefónica’s gains, there was little they could do to stop the advance. “We’re doing our absolute best but there’s something very disconcerting about watching your lead evaporate sched by sched to a boat thriving in conditions we can’t reach,” he said. “But therein lies the “bright side:” there is nothing we can really do about Telefónica, so we’ve been focusing on sailing our own boat as best we know how. “We’re finally coming down, they’re finally coming up, and there’s a good chance sunrise tomorrow will bring some new company on the horizon. “It’s going to make for a very exciting final day of racing!”Telefónica MCM Diego Fructuoso said his team were revelling in the thrill of the chase. “We are now gaining lots of miles on our rival PUMA,” he said. “We all have confidence in the boat and we keep getting close.” The estimated time of arrival for both teams is around 1600 UTC today.

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Rob Almeida

Rob Almeida is partner and CMO of Unofficial Networks and an editor of gCaptain.com. He graduated from the United States Naval Academy in 1999 with a B.S in Naval Architecture and spent 6.5 years on active duty as a Surface Warfare Officer. He worked for a year as a Roughneck/Rig Manager trainee on board the drillship Discoverer Americas in 2009/10. He is an accomplished sailor and competes in the US Australian Rules Football League with the Baltimore/Washington Eagles. He can be reached via email at rob@gcaptain.com  
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Über g.goettling

1953 das Licht der Welt in Stuttgart erblickt bis 1962 Stuttgart ab 1963 bis 1970 Bayerrn ( genauer Mittelfranken Lauf/Peg.) Schule ab 1970 Norden Lehrjahre sind keine Herrenjahre Matrose HAPAG 1976 AK 19 86 AM FHSR ( heute STW 95 unbeschränkt) 1992 -1997 Staukoordinator Abteilungleiter Reedereien Rheintainer Transglobe 1997 - Schleusenmeister, den es immer noch seefahrtsmässig in den Finger juckt, wenn er seine Kollegen fahren sieht, inzwischen auch wieder selbst fährt übergangsweise Fähre und ehrenamtlich Dampfschlepper Hamburger Hafen Museumshafen Övelgönne